Jumat, 25 Desember 2009

True love story(-_-)


gadis : aku mengenalimu tnpa sengaja. saat terpndngkn drimu aku rsakan hatiku mkin tidak tenang. seolah-olah hatiku bkn di sampingku lgi. apakah aku tlah jatuh cinta pdmu? ya...ya..aku cinta pdmu. aku kangan sama kamu. kamu bagaimana? aku rsakan aku x bertepuk sblh tgn krn kata2 cintamu seolah-olah ditujukan buatku. mahar cintaku... aku kagum pd drimu. argh...aku tlah jtuh cinta pdmu. aku mahu brtemu kamu lagi tpi...aku sngguh malu. apakah kau akan menyukaiku? berilah jwpn pdku...ada rnduku x trnanti2 lagi. pada teman kukhabarkn bhw kamulah pengarang jantungku. oh...rndunya aku pdmu. sungguh aku cemburu bila kehadiran diriku tidak kusedari. tpi aku gmbira saat kau mmbalas segala smsku, segala ymku, segala yg aku ctatkn di facebook, di frenster, di blogku. aku gmbira..sungguh gmbira. bait2 cinta menghiasi diriku saat ini...bgaimana mgkin aku lupakan kamu? jawablah kekasihku...

pemuda : wahai gadis, aku tidak menyintaimu. aku hnya menganggapmu sbg teman biasa, tidak lebih drpd seorang kwn. bgaimana bisa aku brterus trg pdmu dan pd msa yg sama aku x melukai hatimu? aku tau kau tlah jtuh cinta pdku, semua temanmu khabarkn hal itu pdku. kdg2 aku tertawa. tertawa sndrian mengenangkn keadaan driku dan drimu. aku tau kau cinta pdku,, tpi harus aku lakukan bagaimana? memang setiap katamu kubalas kerna aku hnya suka2 saat itu, x mmpunyai perasaan pdmu. ahh...knp kau terus2an begitu. tidakkah kau terfikir ini akan menimbulkan fitnah buat kita berdua?

bicaraku : wahai gadis, kau masih muda...kejarlah cita2 sebelum engkau mengejar cinta. apakah itu bicara seorang gadis solehah? kau begitu marah saat org mmpertikaikan adakah kau mengamalkn sgala ilmu agama yg kau perloleh, kenapa? kerna mmang kau tidak ikhlas? atau mgkinkah kerna jiwamu saat itu sdg mmberontak mengikut nafsumu? kau sudah buta kerna hanya melihat cinta si pemuda dan memalingkan wajah dari cintaNya. kau sudah tuli kerna hanya bicara si pemuda yang ingin kau dengar, sedangkan segala kata2Nya kau tidak endah. kau sudah bisu..bisu kerna segala bait cinta terluah utk cinta insani, bkn utk Ilahi. sedarlah wahai gadis. kau masih muda utk sgala itu.

wahai pemuda, jika benar kau tidak menyukainya, bilang terus pd gadis itu. buat apa kau terus2an menyeksa perasaannya? kau tahu bukan, itu mmg mengundang fitnah shj. mudah sja kau bilang, andai org sudah jatuh cinta, apa yg kita blh buat...tidakkah kau sedar kata2mu itu bersifat keegoan? septutnya kau mengeluh sedih bila si dia sntiasa mengingatimu.

kisah 2

gadis : wahai diriku, usahlah kau terpedaya dgn dunia ini. benarkah kau sudah aku cintai? betapa sukar utk mmbuang bygnmu. argh...sungguh menyesakkan dadaku ini. titik2 jernih air mata sering mengiringku saat aku terkenangknmu kerna aku takut...aku tkut aku sntiasa mengingatimu berbandingNya. apakah kau juga suka pdku? khabrkn pdku...jgn biarkn aku trus mneka bgini. eh, tidak...jgn prnah kau ucpkannya. biarkan sja cinta ini. xkn aku lupakannya dan xkn aku ingatinya. andai benar kau jodohku, kelak kita pasti bertemu. kumohon ya Allah...bantulah aku utk melupakannya. aku suka pdmu kerna akhlakmu, kerna santunmu, kerna bicaramu...bkn kerna rupa, hrta, nama. ingin aku menyintaiNya lebih drpd aku cinta kpd makhluk. maafkn aku kerna mghilang tnpa sebutir bicara, mgkin itu terbaik buat kita drpd terus2an bgtu.

pemuda : wahai gadis, benar...kau juga tlah menrik htiku. kerna akhlakmu, kerna selambamu, kerna sopanmu. betapa bertuahnya aku andai aku punyai istri solehah seperti kamu. aku xtau adakah kau juga menyukaiku..aku tkut utk meluahkan perasaanku. bimbang saat itu kau takkan terimaku atau mgkin kerna kata2ku kita akn terlalai dgn cinta insani. ingin kusunting drimu sbg suri hatiku tpi...tahukah kau bhw ada seorang gadis yg tlah mnjdi plihan ibubapaku utkku? betapa aku terseksa. mgkin kerna itu juga selalu mghilangkn dri tpi saat ini kau tlah mnjauh... jln yg kita lalui mkin berbeza, mkin luas jurangnya. andai benar kau tercipta utkku, kelak Allah akan menemukan kita kmbli. hatiku...jgnlah terlalai...

bicaraku : wahai gadis, sungguh aku kasihan pdmu. tpi aku kagum dgnmu. butir bicaramu saat itu masih kuingat. ingin kupeluk drimu...terima kasih wahai gadis kerna kata2mu. bertuah sungguh dri ini kerna dikurniakan shbt sptmu.

wahai pemuda, blhkah aku katakan bhw kau tlah buta? tpi...tidak sbnrnya. kau sbnrnya tidak buta, malah kau melihat cinta gadis trhdpmu. dan kerna cintamu pd si gadis, kau berkelakuan bgtu. apakah ini kisah cinta yg terpendam? tapi aku kagum pd kmu berdua. thniah pd kalian...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar